سفارش تبلیغ
صبا ویژن







نگاهی به وضعیت مسلمانان در میانمار 

 

جمعیت مسلمانان این کشور هر چند بر طبق آمار های ارائه شده از سوی دولت، پنج در صد اعلام شده است ولی به نظر می رسد رقم واقعی بین 8 تا 10 در صد باشد. بخش عمده از جمعیت مسلمان برمه در منطقه آراکان که از طرف شمال غربی با بنگلادش و از شمال با هندوستان هم مرز است، متمرکز بوده و بقیه در سایر ایالت ها از جمله رانگون پایتخت این کشور ساکن هستند.

سرزمین طلایی میانمار ( برمه ) این روزها اوقات خوشی را سپری نمی کند و هر روز شاهد قربانی شدن هزاران مرد و زن و کودک بی گناهی است که به جرم مسلمان بودن توسط بوداییان افراطی کشته می شوند. موجی که در ایالت راخین میانمار ایجاد شده، زخمی کهنه را در این کشور باز کرده که در نتیجه آن، بوداییان میانمار که از حمایت همه جانبه حاکمان سیاسی کشور خود نیز بهره مند هستند، اقدام به نسل کشی گسترده مسلمانان این کشور می کنند.

برمه کشوری است واقع در جنوب شرقی آسیا با جمعیتی قریب به 64 میلیون نفر و مساحت تقریبی 6766552 کیلومتر مربع که با کشورهای هند، بنگلادش، چین، لائوس و تایلند مرز مشترک داشته و به آب های دریای آندمان و خلیج بنگال نیز متصل است. بیش از 87 درصد از جمعیت این کشور بودایی و پیرو مکتب سنتی تراوادا از آیین بودیسم اند.(1) سه چهارم از جمعیت این کشور، که دومین کشور بزرگ آسیای جنوب شرقی نیز محسوب می شود و پس از جنگ جهانی دوم، توانست استقلال خود را از کشور انگلستان به دست آورد، در روستاهای این کشور زندگی می کنند.

ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    بر اساس رصد کارشناس شبکه های اجتماعی بولتن نیوز که از مدتها قبل صفحات این جرثومه های فساد را در رصد خود داشت در چند روزه گذشته بر اساس همین گزارش جهان نیوز صفحات مربوط به هتاکان به اهل بیت (ع) به شکلی کاملا متفاوت از قبل با تصاویری از نوشته هایی از امام هادی (ع) و دیگر ائمه مزین شده بود در وحله اول اینطور تصور می شد که شاید این عده از عمل ننگین خود پشیمان و سعی در جبران آن دارند اما با بررسی بیشتر بنظر می رسد  سیستمهای امنیتی کشور که در زمینه مبارزه با جرایم در محیط سایبری فعالیت می کنند ضمن دستگیری هتاکان به اهل بیت (ع) صفحات و کنترل پنل انها را در اختیار گرفته اند امیدواریم بزودی خبرهای موثق تری از این عملیات سایبری بدست ما برسد

     
     
    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    پیشا پیش حلول ماه مبارک رمضان المعظم را به همه مسلمین بخصوص شما مخاطبین گرامی تبریک عرض می کنم

    :ماه مبارک رمضان و درهای آسمان  

      پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله :  

      إنَّ أبوابَ‏‌السَّماءِ تُفتَحُ فی أوَّلِ‌‏لَیلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ ولاتُغلَقُ إلى آخِرِ‌لَیلَةٍ مِنهُ؛  

      درهاى آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده مى‌‏شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمى‌‏شود  

      بحارالأنوار: ج 96، ص 344 

    دعای شب‌آخرماه شعبان با صدای حاج‌منصور ارضی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]

    تقدیم به حاج منصور ارضی، عرشی، عشقی، خود خودش

    داره می رسه. ما گناهکارا هم نوروزی داریم. داره می رسه. همه اش چند شب مونده. از چند شب دیگه، کوچه کثیف از تنهایی درمیاد. مسجد ارک، تمیزترین جا واسه توبه اس. حاج منصور بلد این کاره. استاد شب اوله. یه «آ… خدا» بگه، دل آدمو می بره. ما تو دل تحریم هوشمند، فلافل خوردنمون قطع نمی شه. پرروتر از این حرفا… آفرین! دقیقا به ما می گن. اون گوشه میدون ارک، انتقال خونم هس. خون می دیم، ساندیس می گیریم، حال می کنیم، تا حاجی بیاد،14 تا صلوات می فرستیم، تا برامون بخونه… به به! اونم چی بخونه: «اللهم رب شهر رمضان». خدای ماه رمضون انگار یه خدای دیگه اس. خدا که همون خداس، اما انگار یه خدای دیگه اس. دیوونه شدم. دیوونگی هم داره آخه. صدای حاج منصور دیوونه می کنه آدمو، اونجا که وسط مناجات، می بردت کربلا، «حسین حسین» می خونه. عاشق گره ابروهای حاجی ام. یه جورایی خوشگل بالا پایین می شه. اون صندلی که حاج منصور می شینه روش؟ عاشقشم! اون میکروفون؟

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :
  • به گزارش خبرگزاری دانشجو: حسن عباسی دیروز در نهمین اجتماع بزرگ حزب الله سایبر - سوریه خط اول مقاومت که در سالن سیدالشهدا برگزار شد، به بیان تحلیل درباره ابعاد مسئله سوریه و سناریوهای احتمالی غرب برای این پرونده پرداخت.

    بنابراین گزارش، در ادامه مشروح سخنان حسن عباسی در این همایش می‌آید:

    خیلی خوشحالم که در این همایش حضور دارم و به همراه یکدیگر به بررسی برخی سناریوهای مقابل مسئله سوریه که در برابر کفر جهانی ایستاده‌ است، خواهیم پرداخت و نکاتی چند را درباره سناریوهای احتمالی درگیری صهیونیست و امپریالیسم با قطب محور مقاومت در منطقه را ارزیابی خواهیم کرد.

    نکته‌ای که اهمیت دارد این است که در حال حاضر پس از 19 ماه از وقوع بیداری اسلامی در منطقه می‌گذرد و بیداری اسلامی 12 کشور عربی اسلامی را در بر گرفته است و 4 حاکم دست نشانده غربی را سرنگون کرده است.

    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :سادات علوی::نظرات دیگران [ نظر]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی