فتنه‌ی 88 در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

آنگاه که دشمن امیــــدوار شد ...
 
فتنه‌ی 88 را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین چالش‌هایی دانست که در طول عمر سی و چند ساله‌ی نظام اسلامی در مقابل انقلاب اسلامی ملت ایران طراحی و اجرا شده است.  در طول 8 ماه نبرد نرم ملت ایران در مقابل نظام سلطه و اذناب داخلی آن (که شعله‌ی فتنه در حال فروکش کردن بود) و نیز ایام پس از آن تا کنون، تحلیل‌های بسیاری از ماهیت، ریشه‌ها و چرایی فتنه‌ی 88 ارایه گردیده که هر کدام از زاویه‌ای به این امر پرداخته و البته حایز نقاط ضعف و قوتی نیز است اما گمان می‌رود دقیق‌ترین شناخت فتنه‌ی 88 از آنِ کسی است که آن را پیش از وقوع و زمانی که فتنه در نطفه بود، شناخت و در موقع بروزش نیز به عنوان مهم‌ترین مانع بر سر رشد و گسترش آن ایستاد و در آخر نیز با همراهی ملت این توطئه را ناکام گذارد. این شخص کسی نبود جز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی). با این نگاه در این یادداشت کوشیده شده است تا برخی از زوایای فتنه‌ی88 در نگاه رهبر فرزانه‌ی انقلاب تبیین و تحلیل گردد.

ادامه مطلب


  • کلمات کلیدی :
  • بازخوانی و نقد یک گفتوگوی دشمنشادکن افروغ

     

    گفتگوی جنجالی چند روز پیش عماد افروغ، نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه با یکی از برنامه های زنده صداوسیما این روزها به یکی از خبرساز ترین موضوعات رسانه ای و گفتگوهای سیاسی کشور بدل شده و لابد پیامک هایی هم با همین مضمون به دست شما هم رسیده بود. اما این مصاحبه جنجالی بار دیگر افروغ را در کانون توجهات رسانه ای قرار داد و یک بار دیگر این پرسش را برچسته کرد که اساسا افروغ به دنبال چیست؟ برای پرداختن به این موضوع بد ندیدیم نقدی که چندماه پیش به مباحث مطروحه دکتر عماد افروغ - در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها- نوشته بودم را باردیگر بازنشر بدم. به امید آنکه در پاسخ به به سوال فوق مخاطبین محترم را یاری دهد. 

    یکشنبه 19 تیرماه سال جاری پایگاه اینترنتی خبرآنلاین متن کامل مصاحبه‌ی خود را با دکتر عماد افروغ استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس هفتم منتشر نمود که برخی دیدگاه‌های افروغ در این مصاحبه با استقبال رسانه‌های ضدانقلاب همچون بی بی سی فارسی، صدای امریکا، رادیو فردا، دویچه وله و ... مواجه شده و در این رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافت. در این میان پرسش اصلی ان است که چرا این اظهارات جناب افروغ با استقبال وسیع سایت‌ها و رسانه‌های جریان ضدانقلاب مواجه شد؟ نگاهی به برخی جملات کلیدی این مصاحبه روشنگر چرایی این مسئله خواهد بود. او در این مصاحبه بار دیگر حمایت‌های مقام معظم رهبری از روی مصلحت دانست، مدعی کاهش چشمگیر مشارکت مردم و نخبگان در انتخابات آتی شد. ادعا نمود که «به تدریج ولایت فقیه را شاه می‌کنیم». وی از وقوع تخلفات انتخاباتی و دخالت‌های دولت در انتخابات دهم خبر داد و با طرح نکاتی در مورد خواص با بصیرت و انقلاب مخملی نهایتاً مدعی شد آن چه در جریان حوادث پس از انتخابات دهم روی داده است را از اساس انقلاب مخملی نمی‌داند.


    ادامه مطلب


    بدر و خیبری که رخ نمود!

    تکبیر فضای حسینیه رو پر کرد. اشک شوق را تو چشمای خیلی از حاضران می شد دید.این صحبت ها تقریبا همه آنهایی که 19 دی 1390 توفیق حضور در حسینیه امام خمینی (ره) داشتند و حتی آن هایی که شب این سخنان را از تلویزیون شنیدند، به فکر فرو برد. اما بودند کسانی که آن سوی مرزها که طبق معمول تلاش کردند که این حرف ها را به سخره بگیرند و حقا ثابت کردند که نه تنها در درک معارف عمیق ناتوانند که از یک تحلیل سیاسی ساده هم عاجزند! 3-4 روز بعد جمله ای تیتر دوم صفحه نخست شماره روزنامه نیویورک تایمز را اشغال کرده بود که تا حدودی به عقب افتادگان ورشکستگان سیاسی کمک می کرد تا بیان ولی امر مسلمین جهان را درک کنند.


    ادامه مطلب


    تأملی بر رویکرد تلویزیون دولتی انگلیس در قبال جامعه‌ی ایرانی(قسمت اول)؛

    بی‌.بی.‌سی؛ دایه‌ای مهربان‌تر از مادر!

     

    در این میان به نظر می‌رسد سرویس رسانه‌ای دولت بریتانیا که بی.‌بی.‌سی (BBC) خوانده می‌شود، افزون بر آن‌ که در طول یک سده‌ی اخیر در سطح بین المللی اثر ویژه‌ای داشته است، جامعه‌ی ایرانی را یکی از مخاطبین جدّی خود در نظر گرفته، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در خصوص فرآیند اطلاع رسانی به فارسی زبانان به خصوص ساکنان سرزمین ایران نموده است. با توجه به مقدمه، این پرسش مهم و راهبردی مطرح می‌گردد که علت این توجه ویژه و قابل تأمل به ایرانیان چیست؟ و گردانندگان و سیاست‌گذاران این مجموعه‌ی رسانه‌ای چه اهدافی را در این خصوص دنبال می‌نمایند. پرسشی که این نوشتار به دنبال پیگیری پاسخ آن خواهد بود.

    ادامه مطلب



    اگر تنگه هرمز را ببندیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟+ عکس

     این چند روزه که در گوشه کنار صحبت از احتمال واکنش ایران به توطئه های غرب می گردد و خصوصا پس از برگزاری رزمایش دریایی ایران از تنگه هرمز تا شمال اقیانوش هند، با اینکه هنوز ایران واقعاً در واکنش به تحریم نفتی و تحریم بانک مرکزی خود دست به بستن این تنگه نزده است، اما حتی صحبت در این مورد نیز سبب شده است تا قیمت‌های نفت در جهان افزایش یابد. اما برای اینکه دقیق تر متوجه شویم پس از بستن احتمالی تنگه هرمز دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد بهتر است به این نقشه نگاهی بیاندازیم.

     ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :
  • <      1   2   3   4   5   >>   >
    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسندگان آن می باشد
    گروه فناوری اطلاعات آن لاین تکنولوژی